
De multe ori
“socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg” atunci când vine vorba de
vânzarea unui imobil. Dacă te gândeşti să vinzi o proprietate imobiliară în
viitorul apropiat, ţine cont de aceste câteva aspecte:
Nu
o supra-evalua
Majoritatea
vânzătorilor nu realizează că supra-evaluarea preţului imobilului le aduce mai
puţini bani, nu mai mulţi. Cumpărătorii experimentaţi sau reprezentaţi de
agenţi imobiliari bine pregătiţi nu vor acorda atenţie unei proprietăţi al
cărui preţ este mult peste preţul pieţei. Până când proprietarul se
dezmeticeşte sau îşi ajustează aşteptările, cumpărătorii calificaţi vor fi
cumpărat deja un alt imobil. Reducerea succesivă a preţului indică o motivaţie
crescândă a vânzătorului şi de cele mai multe ori, imobilul se vinde pentru
mult mai puţini bani decât s-ar fi putut vinde cu câteva luni în urmă, dacă era
expus în piaţă la un preţ realist.
Poziţionează-te
corect în piaţă, nu orice proprietate DE VÂNZARE este şi VÂNDUTĂ!
Studiază-ţi
concurenţa
Este recomandat ca
vânzătorul să se pună în locul cumpărătorului care caută un imobil ca cel pe
care vrea să îl vândă: să selecteze zona de interes şi altele zone similare,
numărul de camere, mărimea în metri pătraţi (folosind o marjă), să analizeze
comparabilele relevante şi să sune proprietarii sau agenţi imobiliari care se
ocupă de aceste proprietăţi, cerând cât mai multe detalii!
Evaluează
răspunsurile primite, raportate la situaţia ta. Dacă aflii că o proprietate
comparabilă s-a vândut recent, pune întrebări despre localizare, preţul de
vânzare şi cât timp a stat pe piaţă. Atenţie la anunturile false, ele nu
reprezintă concurenţă pentru tine, sunt doar o tehnică învechită a agenţilor
imobiliari pentru a atrage noi clienţi.
Solicită
agentului tău imobiliar o Analiză Comparativă de Piaţă
Atunci când se decid
să vândă o proprietate imobiliară, unii vânzători caută un cumpărător pe cont
propriu, sperând să ecomomisească onorariul agenţiei imobiliare. Uneori
reuşesc! Rămâne totuşi întrebarea: chiar au economisit?
Înainte să alegi un
agent imobiliar, întâlneşte-te cu mai mulţi. Nu selecta în funcţie de mărimea
comisionului, ci în funcţie de valoarea serviciilor oferite. Află care este
strategia de marketing a fiecaruia dintre ei şi cum te ajută aceasta la
vanzarea proprietăţii tale. Cere detalii despre relaţia contractuală între tine
şi agenţia lor şi pune întreabări despre procesul de vânzare, evaluându-le
expertiza.